Endemol Beyond

Endemol Beyond is een internationaal Premium Channel Network (PCN) dat zich toelegt op ontwikkeling en exploitatie van online kanalen en -content, verspreid over platforms als YouTube, Twitter, Yahoo, MSN en Dailymotion. Het netwerk omvat ruim 400 digitale videokanalen, met circa 27 miljoen abonnees en maandelijks meer dan 400 miljoen views. Daarbij wordt samengewerkt met toonaangevende creatieve en zakelijke partners, zoals Pitbull, Michelle Phan, MattyBVlogs, San Pellegrino, Hyundai en Coca Cola. Endemol Beyond biedt zowel originele web based videocontent als bestaande titels, waaronder Wipeout, Mr. Bean en Fear Factor. De Nederlandse activiteiten van Endemol Beyond staan onder leiding van Jurian van der Meer, commercial director van Endemol Shine Nederland.
 
Het eerste YouTube-kanaal dat Endemol Beyond in Nederland heeft gelanceerd is World of Cinemates:  een online reality serie over het leven van Kelvin Boerma (18) en Peter de Harder (21), alias de Cinemates. Het kanaal ging in februari 2015 van start en presenteert per week twee nieuwe afleveringen. Naast World of Cinemates zullen de Nederlandse activiteiten van Endemol Beyond worden uitgebreid met nieuwe kanalen en initiatieven, waarbij de nadruk ligt op hoogwaardige content en sterke merken.
 
Wander is het nieuwe online reisprogramma van Endemol Beyond. Elke week gaan verschillende acteurs, YouTubers, bloggers en presentatoren mee op verrassingsreis. Zonder te weten waar ze heen gaan, beginnen zij aan een onvergetelijk avontuur. Ze hebben alleen hun paspoort en een paklijst bij zich. Op het Wander platform zie jij hun belevenissen op koude, tropische, rustgevende en extreme plekken op de wereld. Elke maandag en vrijdag verschijnt er een nieuwe aflevering online. De afleveringen  van Wander zijn te bekijken via de website van Wander of via het YouTube-kanaal van Wander.