Branded Entertainment

​Branded Content en Business Development

Branded Content
Met programma’s als Koffietijd en de Vijf Uur-show is Endemol Nederland de grondlegger van het branded entertainment. Wij zijn zeer ervaren in alle mogelijke uitingsvormen van sponsoring en hebben bewezen de doelstellingen van adverteerders op een succesvolle manier om te kunnen zetten naar formats die niet alleen voor televisie, maar ook voor andere platforms geschikt zijn. Endemol Nederland werd meerdere malen bekroond met de Branded Content Award en de SponsorRing.
 
De kracht van ons bedrijf is de combinatie van marktkennis en verstand van emotie. Dat vermogen leidde tot een groot aantal succesvolle branded entertainment-projecten, waaronder:
•     Das je goed recht (Das)
•     Spellingstrijd (Stabilo)
•     Cool Factor (Center Parcs) 
•     Holland’s Best Fashion Designer (Bjorn Borg)
•     TV Makelaar (NVM)
•     Wereldwijnen (Lidl)
•     Droom van een huis (Droomparken)

Contact: infosales@endemol.nl / 020 – 8931919

              

Business Development
Business Development legt zich toe op ontwikkeling, productie en exploitatie van nieuwe initiatieven die niet tot het traditionele televisiekader worden gerekend. De afdeling onderscheidt zich met resultaatgerichte, onafhankelijke mediaproposities, waarbij digitaal vaak een voorname rol speelt.

De belangrijkste aandachtsgebieden zijn:
•     Productontwikkeling
•     Klantontwikkeling
•     Strategie, marketing en concepting
•     Online, mobiel, social media
•     Specialistische ondersteuning televisieproductie

Voorbeelden van projecten en producties:
•     Pingel (VriendenLoterij i.s.m. Eredivisie)
•     Snelle Jelle Drekrace (Peijnenburg)
•     China Festival of Lights (Dierentuin Emmen)
•     Play along game (Show Me The Money Live)
•     Online video campagne over LED (Philips)
•     Bizzplace (marktplaats voor bedrijven)
•     Kookmenuutje (AH)

Contact: peter.ruiter@enmg.nl / 020-8931416